×
×  دانلود سالن همایش ایرانیان حاشیه های سالن نامناسب ایرانیان

حاشیه های سالن نامناسب ایرانیان

چطور یک سالن ورزشی محل برپایی کنسرت شد

مشخص نیست چرا مدیران این مکان ورزشی و غیراستاندارد را به عنوان میزبان اصلی این بخش مهم انتخاب کرده‌اند.

گراتومیک - سالن همایش ایرانیان در حالی میزبان بخش پاپ جشنواره موسیقی فجر است که مشخص نیست چرا مدیران این مکان ورزشی و غیراستاندارد را به عنوان میزبان اصلی این بخش مهم انتخاب کرده‌اند.

افزوده شدن تالارهای اجرای کنسرت با ظرفیت بالا در پایتخت می تواند دسترسی محلی افراد را به برنامه ها و همچنین فضای رقابتی میان دست اندرکاران برگزاری کنسرت‌ها را بیشتر کند، اما در شرایطی که مجموعه‌های آزمون و خطا پس داده ای چون مرکز همایش های برج میلاد تهران و سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران می توانستند محل های مناسبی برای میزبانی کنسرت های بخش پاپ سی و سومین جشنواره موسیقی فجر باشند مسئولان جشنواره و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با چه دلیل و منطقی سالن تازه تاسیسی چون «همایش ایرانیان» را که با وجود بازسازی همچنان به عنوان یکی از مهم ترین سالن‌های وزنه برداری آسیا از آن استفاده می شود برای میزبانی بخش اعظمی از کنسرت های موسیقی بخش پاپ جشنواره انتخاب کردند؟

آیا میزان اجاره بهای سالن همایش ایرانیان نسبت به تالارهای دیگر کمتر بوده که مسئولان را مجاب به انتخاب این تالار جدیدالتاسیس برای بخش پاپ جشنواره موسیقی فجر کرده است؟ آیا جشنواره موسیقی فجر به عنوان یک رویداد معتبر ملی می تواند عرصه مناسبی برای معرفی یک تالار جدید که هنوز از کمبود برخی امکانات ساختاری رنج می برد، باشد؟ آیا مرکز همایش های برج میلاد تهران که در ایام برگزاری جشنواره موسیقی فجر فقط و فقط میزبان کنسرت علی زندوکیلی بوده نمی توانست میزبان خوبی برای بخش پاپ جشنواره باشد و چطور شد که مدیران جشنواره سالن همایش ایرانیان را به جای آن انتخاب کردند؟ آیا امضای یک تفاهمنامه همکاری میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران به عنوان متولی یکی از بزرگترین تالارهای میزبانی کنسرت نمی توانست شرایط مالی اجاره بهای سالن میلاد را به شکل دیگری رقم بزند؟ آیا یک سالن که همچنان محل برگزاری مسابقات حرفه ای وزنه برداری آن هم در فضایی احاطه شده میان مجموعه های ورزشی دیگر است می تواند مکان مناسبی برای یکی از استراتژیک ترین رویدادهای هنری سال باشد؟

همان گونه که قبلا هم اشاره شده بود شکل و شمایل کاملا ورزشی و غیرمتناسب با سالن های برگزاری کنسرت موسیقی، کیفیت نامطلوب صدا نسبت به صدادهی تالارهایی چون برج میلاد و سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران، وضعیت نامطلوب ایمنی سالن به دلیل محدودیت فیزیکی، دور بودن تالار نسبت به مرکز شهر و خدمات حمل و نقل عمومی، نارضایتی ورزشکاران مستقر در خوابگاه طبقه فوقانی سالن همایش ایرانیان به دلیل سر و صدای ناشی از برگزاری کنسرت، فقدان علایم راهنمایی در داخل مجموعه ورزشی آزادی برای رسیدن به سالن، کمبود فضای حضور مخاطب در سالن انتظار و بی توجهی استارتاپ حامی جشنواره موسیقی فجر در محیط پیرامون سالن همایش ایرانیان که تماشاگران بی اتومبیل را دچار سرگردانی کرده مسایلی است که طی شب های گذشته در سالن یک هزار و ۹۸۰ نفری همایش ایرانیان دیده می شود.

جشنواره موسیقی فجر مهم ترین رویداد موسیقایی سال است که در آستانه جشن های پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود به همین دلیل باید همه ارکان آن شایسته باشد و انتخاب تالار جدیدی که شرایط میزبانی بهینه از جشنواره را ندارد تصمیم چندان منطقی در این برهه زمانی نبوده است مگر اینکه مسئولان دلایل محکمی داشته باشند که لازم است آنها را ارایه کنند.

همچنین مطلوب است در روزهای پایانی سی سومین جشنواره موسیقی فجر، مدیران جشنواره درباره نحوه انتخاب گروه ها و هنرمندان بخش پاپ، چرایی غیبت تعدادی از خوانندگان مطرح در این دوره، علت انتخاب سالن همایش ایرانیان، رقم قرارداد منعقدشده با مدیریت سالن همایش ایرانیان، حذف چند سالن، فقدان شیوه نامه مناسب برای انتخاب گروه های شرکت کننده، دلایل کمرنگ بودن میزبانی برج میلاد در دوره سی و سوم و مواردی از این دست توضیحات لازم را ارایه دهند.

 

مسمومیت صوتی

مسمومیت صوتی ازجمله نادر مسمومیت‌ها و آسیب‌هایی است که بسیار به ندرت شامل اهالی و مخاطبان موسیقی می‌شود و بیشتر کارگرانی دچار آن می‌شوند که در مشاغل پرخطر با فرکانس‌های زیان‌آور مشغول هستند. آسیب‌ها و اختلالات جسمی آن‌ها در حوزه شنیداری، گوارشی، عصبی، مغزی و بسیاری موارد دیگر به وجود می‌آید.

در بخش پاپ سی و سومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به جز یک اجرا (کنسرت علی زندوکیلی در برج میلاد) همگی در سالن وزنه‌برداری مجموعه ورزشی آزادی گنجانده شده‌اند و (سه‌شنبه ۲۶ دی ماه ۱۳۹۶) نیز گروه پازل بند از ساعت ۲۲ در این سالن ورزشی روی صحنه رفت. البته مخاطبان این گروه نیز تقریبا تمامی صندلی‌های این سالن را پر کرده بودند. اما اتفاق صوتی که از ابتدا تا انتهای این کنسرت روی داد بیش از آنکه باعث لذت شنیداری مخاطبان باشد؛ باعث بروز عواضی جسمی ناشی از فرکانس‌های نامطلوب و زیان‌آور برای درک شنیداری انسان بود که نمی‌توان از آن به راحتی گذشت. عوارضی که انتخاب نامناسب محل اجرای کنسرت‌های موسیقی جشنواره موسیقی فجر در پاپ حاصل آن بود. اینکه حرف و حدیث‌های بسیاری در روزهای اخیر درباره نامناسب بودن کیفیت و استاندارهای این سالن برای برگزاری کنسرت در این سالن وجود داشته به مبحث پیچیده فیزیک صوت بازمی‌گردد که با توجه به موزیسین بودن برخی از دست‌اندرکاران جشنواره، جای تعجب بسیار دارد.

انتخاب فضای سرپوشیده و فاقد استانداردهای لازم برای برگزاری بخش موسیقی پاپ جشنواره موسیقی فجر طی روزهای گذشته مورد اعتراض بسیاری از موزیسین‌ها و کار‌شناسان این حوزه بوده است. اما چرا این طیف‌ها به برگزاری بخش موسیقی پاپ در سالن وزنه‌برداری مجموعه ورزشی آزادی انتقاد داشته‌اند و چه عواقبی دامنگیر مخاطبان این حوزه بوده است؟ این سئوالی است که باید به آن پاسخی روشن و شفاف داد.

 





Mag Article
چطور یک سالن ورزشی محل برپایی کنسرت شدمشخص نیست چرا مدیران این مکان ورزشی و غیراستاندارد را به عنوان میزبان اصلی این بخش مهم انتخاب کرده‌اند.گراتومیک - سالن همایش ایرانیان در حالی میزبان بخش پاپ جشنواره موسیقی فجر است که مشخص نیست چرا مدیران این مکان ورزشی و غیراستاندارد را به عنوان میزبان اصلی این بخش مهم انتخاب کرده‌اند.افزوده شدن تالارهای اجرای کنسرت با ظرفیت بالا در پایتخت می تواند دسترسی محلی افراد را به برنامه ها و همچنین فضای رقابتی میان دست اندرکاران برگزاری کنسرت‌ها را بیشتر کند، اما در شرایطی که مجموعه‌های آزمون و خطا پس داده ای چون مرکز همایش های برج میلاد تهران و سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران می توانستند محل های مناسبی برای میزبانی کنسرت های بخش پاپ سی و سومین جشنواره موسیقی فجر باشند مسئولان جشنواره و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با چه دلیل و منطقی سالن تازه تاسیسی چون «همایش ایرانیان» را که با وجود بازسازی همچنان به عنوان یکی از مهم ترین سالن‌های وزنه برداری آسیا از آن استفاده می شود برای میزبانی بخش اعظمی از کنسرت های موسیقی بخش پاپ جشنواره انتخاب کردند؟آیا میزان اجاره بهای سالن همایش ایرانیان نسبت به تالارهای دیگر کمتر بوده که مسئولان را مجاب به انتخاب این تالار جدیدالتاسیس برای بخش پاپ جشنواره موسیقی فجر کرده است؟ آیا جشنواره موسیقی فجر به عنوان یک رویداد معتبر ملی می تواند عرصه مناسبی برای معرفی یک تالار جدید که هنوز از کمبود برخی امکانات ساختاری رنج می برد، باشد؟ آیا مرکز همایش های برج میلاد تهران که در ایام برگزاری جشنواره موسیقی فجر فقط و فقط میزبان کنسرت علی زندوکیلی بوده نمی توانست میزبان خوبی برای بخش پاپ جشنواره باشد و چطور شد که مدیران جشنواره سالن همایش ایرانیان را به جای آن انتخاب کردند؟ آیا امضای یک تفاهمنامه همکاری میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران به عنوان متولی یکی از بزرگترین تالارهای میزبانی کنسرت نمی توانست شرایط مالی اجاره بهای سالن میلاد را به شکل دیگری رقم بزند؟ آیا یک سالن که همچنان محل برگزاری مسابقات حرفه ای وزنه برداری آن هم در فضایی احاطه شده میان مجموعه های ورزشی دیگر است می تواند مکان مناسبی برای یکی از استراتژیک ترین رویدادهای هنری سال باشد؟همان گونه که قبلا هم اشاره شده بود شکل و شمایل کاملا ورزشی و غیرمتناسب با سالن های برگزاری کنسرت موسیقی، کیفیت نامطلوب صدا نسبت به صدادهی تالارهایی چون برج میلاد و سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران، وضعیت نامطلوب ایمنی سالن به دلیل محدودیت فیزیکی، دور بودن تالار نسبت به مرکز شهر و خدمات حمل و نقل عمومی، نارضایتی ورزشکاران مستقر در خوابگاه طبقه فوقانی سالن همایش ایرانیان به دلیل سر و صدای ناشی از برگزاری کنسرت، فقدان علایم راهنمایی در داخل مجموعه ورزشی آزادی برای رسیدن به سالن، کمبود فضای حضور مخاطب در سالن انتظار و بی توجهی استارتاپ حامی جشنواره موسیقی فجر در محیط پیرامون سالن همایش ایرانیان که تماشاگران بی اتومبیل را دچار سرگردانی کرده مسایلی است که طی شب های گذشته در سالن یک هزار و ۹۸۰ نفری همایش ایرانیان دیده می شود.جشنواره موسیقی فجر مهم ترین رویداد موسیقایی سال است که در آستانه جشن های پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود به همین دلیل باید همه ارکان آن شایسته باشد و انتخاب تالار جدیدی که شرایط میزبانی بهینه از جشنواره را ندارد تصمیم چندان منطقی در این برهه زمانی نبوده است مگر اینکه مسئولان دلایل محکمی داشته باشند که لازم است آنها را ارایه کنند.همچنین مطلوب است در روزهای پایانی سی سومین جشنواره موسیقی فجر، مدیران جشنواره درباره نحوه انتخاب گروه ها و هنرمندان بخش پاپ، چرایی غیبت تعدادی از خوانندگان مطرح در این دوره، علت انتخاب سالن همایش ایرانیان، رقم قرارداد منعقدشده با مدیریت سالن همایش ایرانیان، حذف چند سالن، فقدان شیوه نامه مناسب برای انتخاب گروه های شرکت کننده، دلایل کمرنگ بودن میزبانی برج میلاد در دوره سی و سوم و مواردی از این دست توضیحات لازم را ارایه دهند. مسمومیت صوتیمسمومیت صوتی ازجمله نادر مسمومیت‌ها و آسیب‌هایی است که بسیار به ندرت شامل اهالی و مخاطبان موسیقی می‌شود و بیشتر کارگرانی دچار آن می‌شوند که در مشاغل پرخطر با فرکانس‌های زیان‌آور مشغول هستند. آسیب‌ها و اختلالات جسمی آن‌ها در حوزه شنیداری، گوارشی، عصبی، مغزی و بسیاری موارد دیگر به وجود می‌آید.در بخش پاپ سی و سومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به جز یک اجرا (کنسرت علی زندوکیلی در برج میلاد) همگی در سالن وزنه‌برداری مجموعه ورزشی آزادی گنجانده شده‌اند و (سه‌شنبه ۲۶ دی ماه ۱۳۹۶) نیز گروه پازل بند از ساعت ۲۲ در این سالن ورزشی روی صحنه رفت. البته مخاطبان این گروه نیز تقریبا تمامی صندلی‌های این سالن را پر کرده بودند. اما اتفاق صوتی که از ابتدا تا انتهای این کنسرت روی داد بیش از آنکه باعث لذت شنیداری مخاطبان باشد؛ باعث بروز عواضی جسمی ناشی از فرکانس‌های نامطلوب و زیان‌آور برای درک شنیداری انسان بود که نمی‌توان از آن به راحتی گذشت. عوارضی که انتخاب نامناسب محل اجرای کنسرت‌های موسیقی جشنواره موسیقی فجر در پاپ حاصل آن بود. اینکه حرف و حدیث‌های بسیاری در روزهای اخیر درباره نامناسب بودن کیفیت و استاندارهای این سالن برای برگزاری کنسرت در این سالن وجود داشته به مبحث پیچیده فیزیک صوت بازمی‌گردد که با توجه به موزیسین بودن برخی از دست‌اندرکاران جشنواره، جای تعجب بسیار دارد.انتخاب فضای سرپوشیده و فاقد استانداردهای لازم برای برگزاری بخش موسیقی پاپ جشنواره موسیقی فجر طی روزهای گذشته مورد اعتراض بسیاری از موزیسین‌ها و کار‌شناسان این حوزه بوده است. اما چرا این طیف‌ها به برگزاری بخش موسیقی پاپ در سالن وزنه‌برداری مجموعه ورزشی آزادی انتقاد داشته‌اند و چه عواقبی دامنگیر مخاطبان این حوزه بوده است؟ این سئوالی است که باید به آن پاسخی روشن و شفاف داد. 

چطور یک سالن ورزشی محل برپایی کنسرت شد

مشخص نیست چرا مدیران این مکان ورزشی و غیراستاندارد را به عنوان میزبان اصلی این بخش مهم انتخاب کرده‌اند.

گراتومیک - سالن همایش ایرانیان در حالی میزبان بخش پاپ جشنواره موسیقی فجر است که مشخص نیست چرا مدیران این مکان ورزشی و غیراستاندارد را به عنوان میزبان اصلی این بخش مهم انتخاب کرده‌اند.

افزوده شدن تالارهای اجرای کنسرت با ظرفیت بالا در پایتخت می تواند دسترسی محلی افراد را به برنامه ها و همچنین فضای رقابتی میان دست اندرکاران برگزاری کنسرت‌ها را بیشتر کند، اما در شرایطی که مجموعه‌های آزمون و خطا پس داده ای چون مرکز همایش های برج میلاد تهران و سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران می توانستند محل های مناسبی برای میزبانی کنسرت های بخش پاپ سی و سومین جشنواره موسیقی فجر باشند مسئولان جشنواره و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با چه دلیل و منطقی سالن تازه تاسیسی چون «همایش ایرانیان» را که با وجود بازسازی همچنان به عنوان یکی از مهم ترین سالن‌های وزنه برداری آسیا از آن استفاده می شود برای میزبانی بخش اعظمی از کنسرت های موسیقی بخش پاپ جشنواره انتخاب کردند؟

آیا میزان اجاره بهای سالن همایش ایرانیان نسبت به تالارهای دیگر کمتر بوده که مسئولان را مجاب به انتخاب این تالار جدیدالتاسیس برای بخش پاپ جشنواره موسیقی فجر کرده است؟ آیا جشنواره موسیقی فجر به عنوان یک رویداد معتبر ملی می تواند عرصه مناسبی برای معرفی یک تالار جدید که هنوز از کمبود برخی امکانات ساختاری رنج می برد، باشد؟ آیا مرکز همایش های برج میلاد تهران که در ایام برگزاری جشنواره موسیقی فجر فقط و فقط میزبان کنسرت علی زندوکیلی بوده نمی توانست میزبان خوبی برای بخش پاپ جشنواره باشد و چطور شد که مدیران جشنواره سالن همایش ایرانیان را به جای آن انتخاب کردند؟ آیا امضای یک تفاهمنامه همکاری میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران به عنوان متولی یکی از بزرگترین تالارهای میزبانی کنسرت نمی توانست شرایط مالی اجاره بهای سالن میلاد را به شکل دیگری رقم بزند؟ آیا یک سالن که همچنان محل برگزاری مسابقات حرفه ای وزنه برداری آن هم در فضایی احاطه شده میان مجموعه های ورزشی دیگر است می تواند مکان مناسبی برای یکی از استراتژیک ترین رویدادهای هنری سال باشد؟

همان گونه که قبلا هم اشاره شده بود شکل و شمایل کاملا ورزشی و غیرمتناسب با سالن های برگزاری کنسرت موسیقی، کیفیت نامطلوب صدا نسبت به صدادهی تالارهایی چون برج میلاد و سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران، وضعیت نامطلوب ایمنی سالن به دلیل محدودیت فیزیکی، دور بودن تالار نسبت به مرکز شهر و خدمات حمل و نقل عمومی، نارضایتی ورزشکاران مستقر در خوابگاه طبقه فوقانی سالن همایش ایرانیان به دلیل سر و صدای ناشی از برگزاری کنسرت، فقدان علایم راهنمایی در داخل مجموعه ورزشی آزادی برای رسیدن به سالن، کمبود فضای حضور مخاطب در سالن انتظار و بی توجهی استارتاپ حامی جشنواره موسیقی فجر در محیط پیرامون سالن همایش ایرانیان که تماشاگران بی اتومبیل را دچار سرگردانی کرده مسایلی است که طی شب های گذشته در سالن یک هزار و ۹۸۰ نفری همایش ایرانیان دیده می شود.

جشنواره موسیقی فجر مهم ترین رویداد موسیقایی سال است که در آستانه جشن های پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود به همین دلیل باید همه ارکان آن شایسته باشد و انتخاب تالار جدیدی که شرایط میزبانی بهینه از جشنواره را ندارد تصمیم چندان منطقی در این برهه زمانی نبوده است مگر اینکه مسئولان دلایل محکمی داشته باشند که لازم است آنها را ارایه کنند.

همچنین مطلوب است در روزهای پایانی سی سومین جشنواره موسیقی فجر، مدیران جشنواره درباره نحوه انتخاب گروه ها و هنرمندان بخش پاپ، چرایی غیبت تعدادی از خوانندگان مطرح در این دوره، علت انتخاب سالن همایش ایرانیان، رقم قرارداد منعقدشده با مدیریت سالن همایش ایرانیان، حذف چند سالن، فقدان شیوه نامه مناسب برای انتخاب گروه های شرکت کننده، دلایل کمرنگ بودن میزبانی برج میلاد در دوره سی و سوم و مواردی از این دست توضیحات لازم را ارایه دهند.

 

مسمومیت صوتی

مسمومیت صوتی ازجمله نادر مسمومیت‌ها و آسیب‌هایی است که بسیار به ندرت شامل اهالی و مخاطبان موسیقی می‌شود و بیشتر کارگرانی دچار آن می‌شوند که در مشاغل پرخطر با فرکانس‌های زیان‌آور مشغول هستند. آسیب‌ها و اختلالات جسمی آن‌ها در حوزه شنیداری، گوارشی، عصبی، مغزی و بسیاری موارد دیگر به وجود می‌آید.

در بخش پاپ سی و سومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به جز یک اجرا (کنسرت علی زندوکیلی در برج میلاد) همگی در سالن وزنه‌برداری مجموعه ورزشی آزادی گنجانده شده‌اند و (سه‌شنبه ۲۶ دی ماه ۱۳۹۶) نیز گروه پازل بند از ساعت ۲۲ در این سالن ورزشی روی صحنه رفت. البته مخاطبان این گروه نیز تقریبا تمامی صندلی‌های این سالن را پر کرده بودند. اما اتفاق صوتی که از ابتدا تا انتهای این کنسرت روی داد بیش از آنکه باعث لذت شنیداری مخاطبان باشد؛ باعث بروز عواضی جسمی ناشی از فرکانس‌های نامطلوب و زیان‌آور برای درک شنیداری انسان بود که نمی‌توان از آن به راحتی گذشت. عوارضی که انتخاب نامناسب محل اجرای کنسرت‌های موسیقی جشنواره موسیقی فجر در پاپ حاصل آن بود. اینکه حرف و حدیث‌های بسیاری در روزهای اخیر درباره نامناسب بودن کیفیت و استاندارهای این سالن برای برگزاری کنسرت در این سالن وجود داشته به مبحث پیچیده فیزیک صوت بازمی‌گردد که با توجه به موزیسین بودن برخی از دست‌اندرکاران جشنواره، جای تعجب بسیار دارد.

انتخاب فضای سرپوشیده و فاقد استانداردهای لازم برای برگزاری بخش موسیقی پاپ جشنواره موسیقی فجر طی روزهای گذشته مورد اعتراض بسیاری از موزیسین‌ها و کار‌شناسان این حوزه بوده است. اما چرا این طیف‌ها به برگزاری بخش موسیقی پاپ در سالن وزنه‌برداری مجموعه ورزشی آزادی انتقاد داشته‌اند و چه عواقبی دامنگیر مخاطبان این حوزه بوده است؟ این سئوالی است که باید به آن پاسخی روشن و شفاف داد.

 
سالن همایش ایرانیان
حاشیه های سالن نامناسب ایرانیان
2018 / 01 / 19
آموزش موسیقی حاشیه های سالن نامناسب ایرانیان دانستنی ها در مورد موسیقی موسیقایی نقد برسی نقد برسی در مورد هنر نقد برسی موسیقی
More