×
×  دانلود امین حسین پور مصاحبه با امین حسین پور کارگردان پرکار این روزهای موسیقی ایران

مصاحبه با امین حسین پور کارگردان پرکار این روزهای موسیقی ایران

امیر تتلو نباید در مورد دیگران نظر بده...

اتفاقاتی برای امیر(تتلو) افتاد که اصلا تاییدشون نمیکنم و مورد علاقه ی من هم نیست

گراتومیک - امین حسین پور یکی از کارگردانان موفق و جوانیست که در حوزه ی موسیقی فعالیت میکند.او در چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری نسبت به دیگر همکاران خود داشته و یکی از پرکارترین افراد این حرفه بشمار میرود.

امین تا به امروز به خوبی توانسته خود را به عنوان یک کارگردان موفق به جامعه ی موسیقی معرفی کند، تا جایی که افرادی مانند علی لهراسبی، حامد نیک پی ، مسعود صادقلو، رستاک ، امیرحسین مقصودلو(تتلو) و خیلی از هنرمندان مطرح دیگر، برای ساخت موزیک ویدئو به سراغ او آمده اند.

وب سایت موسیقی گراتومیک در این بخش مصاحبه ای مفصل و دوستانه با این کارگردان موفق انجام داده که در ادامه میخوانید:

  

آقای حسین پور یک توضیح مختصر در مورد تعداد و افراد تیمتون بدید و اینکه از چند سالگی فعالیت تو این زمینه رو شروع کردید؟

فکر میکنم از 19 سالگی بود که اولین پروژه ویدئو و کار تو این زمینه رو شروع کردم و چون یک تیم حرفه ای و کامل نداشتم همه ی کارها رو خودم انجام میدادم. اما به مرور زمان فهمیدم که هر کار حرفه ای، نیاز به یک تیم حرفه ای داره و جمع کردن این تیم 12 نفره و خوبی که الان من رو همراهی میکنند 4 سال طول کشید و اینجا جا داره واقعا از همه ی بچه های تیم تشکر کنم، شاید اگر اونها نبودند این اتفاقات خوب هرگز برای من رخ نمیداد و واقعا ازشون ممنونم.

ایده پرداز تیم:معین حسین پور /مدیر تولید: مرتضی صادقی/ منشی صحنه :مبینا احمدی/ میکاپ آرتیست :ایمان اله قلی و شهاب حسینی / نور پرداز:علیرضا نصرتی/ تصویر بردار: ابولفضل سید مهدی و امین مقدم /تصویربردار بک اسنیج: علی بابایی/ کلاپر لیدر: بهروز اسدی و طراح لباس: فرزانه یوسفی.

 

شما برای این کار به صورت آکادمیک آموزش دیدید یا بیشتر تجربی و با خلاقیت فردی بوده؟

نه استارت کار به صورت آکادمیک نبود و بیشتر تجربی بود اما بعد از گذشت 2 سال فهمیدم که باید حتما آموزش ببینم و وقتی که از ایران خارج شدم در ترکیه و دبی آموزش های مختلفی دیدم که خیلی هم خوب بود و بعد از اون حرفه ای تر کارم رو ادامه دادم.

 

الان کجا زندگی میکنید؟

درحال حاضر تو شمال زندگی میکنم و به دلیل ترافیک اصلا از تهران خوشم نمیاد اما گاهی برای کار مجبورم که تهران هم باشم، ولی در کل سعی میکنم بیشتر شمال باشم.

 

دیده میشه که شما هم با هنرمندان ایرانی خارج از کشور مثل حامد نیک پی همکاری میکنید و هم با هنرمندان مطرح داخل مثل علی لهراسبی,رستاک ، مسعود صادقلو و یا امیرتتلو,این همکاری ها به چه صورت هست و چطور انتخاب میکنید که با چه افرادی کار کنید؟

خب خدارو شکر این همکاری های مختلف صورت گرفته اما ما همیشه سعی میکنیم خط قرمز رو رعایت کنیم و اینطور نیست که با هر هنرمندی هم کار کنیم، حواسمون هست که برای چه موزیکی ویدئو میسازیم و قانون های خودمون رو داریم.

همکاری ها هم به اینصورت هست که یا مدیر برنامه ها پیام میدن یا خود آرتیست ها درخواست همکاری میکنند و در ادامه اگر نقطه ی مشترکی داشته باشیم با هم کار میکنیم و ویدئو ساخته میشه.

و یک نکته ی دیگه هم بگم که ما همیشه سعی میکنیم از واقعیت های جامعه بسازیم و کارمون جنبه ی سینمایی داشته باشه، البته دیدم بعضی از همکارها حتی توی ایران سعی میکنند خارج از واقعیت یا در واقع شبیه به غرب ویدئو بسازند اما ما تو ایران زندگی میکنیم و مسئله ی حجاب یا خیلی از چیز های دیگه که با درست یا غلط بودنش کاری ندارم، وجود داره و فکر میکنم این فرهنگ باید جا بیوفته که واقعیت هارو به تصویر بکشیم.

 

با توجه به اینکه شما چند همکاری با امیر تتلو داشتید, نظرتون در مورد این هنرمند و حواشی چند سال اخیرش چیه؟

فکر نمیکنم کسی بتونه درمورد موزیک، استعداد و کار امیرتتلو نظر بده یا انتقاد کنه و هیچکس هم نیست که بگه من تا به حال به موزیک امیر گوش ندادم یا داخل ماشین پلی نکردم!امیر خیلی زحمت کشیده و واقعا لیاقت بهترین هارو داره!

و دو نکته ای که فکر میکنم خیلی مهم باشه اینه که، همونطور که ما میگیم امیر تتلو نباید در مورد دیگران نظر بده پس ما هم نباید در مورد امیرتتلو نظر بدیم و حتی اگر اون یکسری اشتباهات رو میکنه ما نباید اون اشتباهات رو تکرار کنیم، نباید توهین کنیم فحش بدیم یا قضاوت کنیم...

اما به هر حال اتفاقاتی افتاد که اصلا تاییدشون نمیکنم و شاید مورد علاقه ی من هم نباشه ولی باز میگم که امیرتتلو لیاقت بهترین هارو داشت و داره...

 

چی شد که شما در عرض چند سال تا به این حد پر کار شدید؟ رقبا ضعیف بودند یا شما خلاق هستید؟

فکر نمیکنم که رقبا ضعیف باشند چون بچه های توی ایران خیلی خوب پیشرفت کردن و درخارج از کشور هم چند نفر هستند که کارشون خیلی خوبه و از این بچه هایی که جدید اومدن خیلی کارهای خوبی هم دیدم ، فکر میکنم دلیل اینکه من شاید پرکار تر از بقیه باشم لطفی هست که آرتیست ها به من دارند و شاید کمی هم برای نگاه متفاوتی هست که من و تیمم سعی میکنیم توی کارهای خودمون داشته باشیم.

 

اگر یادتون باشه از دهه ی ۸۰ تعدادی از کارگردانان بودند که اکثر ویدئو ها توسط اونها ساخته میشد اما الان یا خیلی کم کار شدند یا کلا کار نمیکنند, نظرتون در این مورد چیه و اینکه آیا کارگردانان هم شبیه خوانندگان مد میشن؟

فکر میکنم بچه هایی که استارت موزیک ویدئو در ایران رو زدند خیلی کار رو برای ما آسون کردند و سختی های ابتدای کار رو کشیدند پس به گردن ما حق زیادی دارند، افرادی مثل مجید فرهبدها ،برادران بوشهری، محمد اولاد و خیلی های دیگه....

اما کم کار شدن اونها چند دلیل میتونه داشته باشه، اونها کاملا قابل احترام اند اما از لحاظ کاری شاید الان اون چیزی که مردم میخوان رو نداشته باشند و از طرفی شاید یکنواخت شدن کارهاشون تاثیر داشته باشه برای کم شدن مخاطب، و شاید هم بعضی از اونها دیگه دنبال همکاری های بیشتر نباشند و یا راه های جدیدی رو انتخاب کرده باشند!

 

با توجه به اینکه گاهی در استوری و صفحه اینستاگرام از همکاران خودتون انتقاد میکنید, در اینجا یک نقد جدی که از همکاران دارید رو بیان کنید.

ببینید از یک زمانی به بعد تعداد افرادی که خودشون رو کارگردان معرفی کردند خیلی زیاد شد، حتی افرادی که هیچگونه آموزشی ندیده بودند خیلی راحت در اینستاگرام خودشون نوشتند کارگردان یا ادیتور و ....

انتقاد من هم بیشتر از همین افراده که با چند تصویر برداری ساده و با چند زاویه فیلم گرفتن از یک خواننده و ساخت یک تیزر ساده خودشون رو کارگردان معرفی میکنند در صورتی که این کار تنها یک تصویربرداری سادست و به نظرم این یک اتفاق خیلی بدی هست که باید کم تر بشه و باید تفاوت ها بیشتر احساس بشه، اسم کارگردان حرمت داره و ارزشمند تر از این حرفاست.

 

نقدی که از خودتون دارید چیه؟

تنها نقدی که میتونم از خودم داشته باشم عجول بودن خودمه، فکر میکنم همیشه دوست داشتم زودتر از حد معمول به چیزهایی که دوست دارم برسم، اما گاهی اوقات صبر کردن هم خوبه و باید اون اتفاق خوب خودش بخواد که برای ما رخ بده...

 

جایگاهی که برای خودتون تصور میکنید کجاست؟ آیا شما رو در فعالیت های سینمایی هم خواهیم دید یا نه؟

شاید روز اولی که این کار رو شروع کردم جایگاهی که برای خودم تصور میکردم الان خودم بود، اما حالا که بهش رسیدم دیگه هدف های بزرگتری دارم و به احتمال زیاد خیلی زود توی فعالیت های سینمایی هم ظاهر میشم، چند پیشنهاد هم بوده که فعلا در حال بررسی هست اما دوست دارم که تو حوزه ی خودم یعنی کارگردانی باشه و به احتمال زیاد استارتش با فیلم کوتاه میخوره ولی بعدها حتما وارد دنیای تولید و ساخت فیلم بلند هم خواهم شد.

 

پیشنهاد شما به عنوان فردی که چندین سال تجربه کارحرفه ای داره به افرادی که به کار تصویر علاقه دارند چیه؟ به نظرتون از کجا شروع کنند و آیا اصلا این حرفه رو پیشنهاد میکنید؟

ببینید این مارکت مثل تمام کارهای دیگه سختی ها و مراحل خاص خودش رو داره که باید طی بشه، اتفاقا خیلی از شاگردها میان پیش من و بهشون آموزش میدم اما خیلی کم افرادی رو میبینم که ادامه دادند و به موفقیتی که دوست داشتند رسیدن، که تنها دلیلش به نظر من اون "خواستن" به معنای واقعی میتونه باشه، من هم در بدترین شرایط کار کردم و سختی های زیادی کشیدم اما فکر میکنم اگر انسان واقعا بخواد و اون موفقیت رو برای خودش تصور کنه حتما بهش میرسه...

 

و در انتها اگر صحبتی با افرادی که این مصاحبه رو میخونند دارید بیان کنید و کلام آخر.

امیدوارم که سال خوبی برای مردم باشه با اینکه تو سال جدید هم باز مشکلات جدیدی بوجود اومده، اما همچنان امیدوارم روزهای خوبی برای مردم ما از راه برسه، و ممنوم از تمام مردم و افرادی که این فرصت رو به من دادند تا بتونم به این نقطه برسم و همچین ممنونم از وب سایت و مصاحبه ی خوب شما. امیدوارم همه ی ما به اون چیزی که دوست داریم برسیم...

ارادت!

    

منبع: وب سایت موسیقی گراتومیک

   





amin hosseinpour
امیر تتلو نباید در مورد دیگران نظر بده...اتفاقاتی برای امیر(تتلو) افتاد که اصلا تاییدشون نمیکنم و مورد علاقه ی من هم نیستگراتومیک - امین حسین پور یکی از کارگردانان موفق و جوانیست که در حوزه ی موسیقی فعالیت میکند.او در چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری نسبت به دیگر همکاران خود داشته و یکی از پرکارترین افراد این حرفه بشمار میرود.امین تا به امروز به خوبی توانسته خود را به عنوان یک کارگردان موفق به جامعه ی موسیقی معرفی کند، تا جایی که افرادی مانند علی لهراسبی، حامد نیک پی ، مسعود صادقلو، رستاک ، امیرحسین مقصودلو(تتلو) و خیلی از هنرمندان مطرح دیگر، برای ساخت موزیک ویدئو به سراغ او آمده اند.وب سایت موسیقی گراتومیک در این بخش مصاحبه ای مفصل و دوستانه با این کارگردان موفق انجام داده که در ادامه میخوانید:  آقای حسین پور یک توضیح مختصر در مورد تعداد و افراد تیمتون بدید و اینکه از چند سالگی فعالیت تو این زمینه رو شروع کردید؟فکر میکنم از 19 سالگی بود که اولین پروژه ویدئو و کار تو این زمینه رو شروع کردم و چون یک تیم حرفه ای و کامل نداشتم همه ی کارها رو خودم انجام میدادم. اما به مرور زمان فهمیدم که هر کار حرفه ای، نیاز به یک تیم حرفه ای داره و جمع کردن این تیم 12 نفره و خوبی که الان من رو همراهی میکنند 4 سال طول کشید و اینجا جا داره واقعا از همه ی بچه های تیم تشکر کنم، شاید اگر اونها نبودند این اتفاقات خوب هرگز برای من رخ نمیداد و واقعا ازشون ممنونم.ایده پرداز تیم:معین حسین پور /مدیر تولید: مرتضی صادقی/ منشی صحنه :مبینا احمدی/ میکاپ آرتیست :ایمان اله قلی و شهاب حسینی / نور پرداز:علیرضا نصرتی/ تصویر بردار: ابولفضل سید مهدی و امین مقدم /تصویربردار بک اسنیج: علی بابایی/ کلاپر لیدر: بهروز اسدی و طراح لباس: فرزانه یوسفی. شما برای این کار به صورت آکادمیک آموزش دیدید یا بیشتر تجربی و با خلاقیت فردی بوده؟نه استارت کار به صورت آکادمیک نبود و بیشتر تجربی بود اما بعد از گذشت 2 سال فهمیدم که باید حتما آموزش ببینم و وقتی که از ایران خارج شدم در ترکیه و دبی آموزش های مختلفی دیدم که خیلی هم خوب بود و بعد از اون حرفه ای تر کارم رو ادامه دادم. الان کجا زندگی میکنید؟درحال حاضر تو شمال زندگی میکنم و به دلیل ترافیک اصلا از تهران خوشم نمیاد اما گاهی برای کار مجبورم که تهران هم باشم، ولی در کل سعی میکنم بیشتر شمال باشم. دیده میشه که شما هم با هنرمندان ایرانی خارج از کشور مثل حامد نیک پی همکاری میکنید و هم با هنرمندان مطرح داخل مثل علی لهراسبی,رستاک ، مسعود صادقلو و یا امیرتتلو,این همکاری ها به چه صورت هست و چطور انتخاب میکنید که با چه افرادی کار کنید؟خب خدارو شکر این همکاری های مختلف صورت گرفته اما ما همیشه سعی میکنیم خط قرمز رو رعایت کنیم و اینطور نیست که با هر هنرمندی هم کار کنیم، حواسمون هست که برای چه موزیکی ویدئو میسازیم و قانون های خودمون رو داریم.همکاری ها هم به اینصورت هست که یا مدیر برنامه ها پیام میدن یا خود آرتیست ها درخواست همکاری میکنند و در ادامه اگر نقطه ی مشترکی داشته باشیم با هم کار میکنیم و ویدئو ساخته میشه.و یک نکته ی دیگه هم بگم که ما همیشه سعی میکنیم از واقعیت های جامعه بسازیم و کارمون جنبه ی سینمایی داشته باشه، البته دیدم بعضی از همکارها حتی توی ایران سعی میکنند خارج از واقعیت یا در واقع شبیه به غرب ویدئو بسازند اما ما تو ایران زندگی میکنیم و مسئله ی حجاب یا خیلی از چیز های دیگه که با درست یا غلط بودنش کاری ندارم، وجود داره و فکر میکنم این فرهنگ باید جا بیوفته که واقعیت هارو به تصویر بکشیم. با توجه به اینکه شما چند همکاری با امیر تتلو داشتید, نظرتون در مورد این هنرمند و حواشی چند سال اخیرش چیه؟فکر نمیکنم کسی بتونه درمورد موزیک، استعداد و کار امیرتتلو نظر بده یا انتقاد کنه و هیچکس هم نیست که بگه من تا به حال به موزیک امیر گوش ندادم یا داخل ماشین پلی نکردم!امیر خیلی زحمت کشیده و واقعا لیاقت بهترین هارو داره!و دو نکته ای که فکر میکنم خیلی مهم باشه اینه که، همونطور که ما میگیم امیر تتلو نباید در مورد دیگران نظر بده پس ما هم نباید در مورد امیرتتلو نظر بدیم و حتی اگر اون یکسری اشتباهات رو میکنه ما نباید اون اشتباهات رو تکرار کنیم، نباید توهین کنیم فحش بدیم یا قضاوت کنیم...اما به هر حال اتفاقاتی افتاد که اصلا تاییدشون نمیکنم و شاید مورد علاقه ی من هم نباشه ولی باز میگم که امیرتتلو لیاقت بهترین هارو داشت و داره... چی شد که شما در عرض چند سال تا به این حد پر کار شدید؟ رقبا ضعیف بودند یا شما خلاق هستید؟فکر نمیکنم که رقبا ضعیف باشند چون بچه های توی ایران خیلی خوب پیشرفت کردن و درخارج از کشور هم چند نفر هستند که کارشون خیلی خوبه و از این بچه هایی که جدید اومدن خیلی کارهای خوبی هم دیدم ، فکر میکنم دلیل اینکه من شاید پرکار تر از بقیه باشم لطفی هست که آرتیست ها به من دارند و شاید کمی هم برای نگاه متفاوتی هست که من و تیمم سعی میکنیم توی کارهای خودمون داشته باشیم. اگر یادتون باشه از دهه ی ۸۰ تعدادی از کارگردانان بودند که اکثر ویدئو ها توسط اونها ساخته میشد اما الان یا خیلی کم کار شدند یا کلا کار نمیکنند, نظرتون در این مورد چیه و اینکه آیا کارگردانان هم شبیه خوانندگان مد میشن؟فکر میکنم بچه هایی که استارت موزیک ویدئو در ایران رو زدند خیلی کار رو برای ما آسون کردند و سختی های ابتدای کار رو کشیدند پس به گردن ما حق زیادی دارند، افرادی مثل مجید فرهبدها ،برادران بوشهری، محمد اولاد و خیلی های دیگه....اما کم کار شدن اونها چند دلیل میتونه داشته باشه، اونها کاملا قابل احترام اند اما از لحاظ کاری شاید الان اون چیزی که مردم میخوان رو نداشته باشند و از طرفی شاید یکنواخت شدن کارهاشون تاثیر داشته باشه برای کم شدن مخاطب، و شاید هم بعضی از اونها دیگه دنبال همکاری های بیشتر نباشند و یا راه های جدیدی رو انتخاب کرده باشند! با توجه به اینکه گاهی در استوری و صفحه اینستاگرام از همکاران خودتون انتقاد میکنید, در اینجا یک نقد جدی که از همکاران دارید رو بیان کنید.ببینید از یک زمانی به بعد تعداد افرادی که خودشون رو کارگردان معرفی کردند خیلی زیاد شد، حتی افرادی که هیچگونه آموزشی ندیده بودند خیلی راحت در اینستاگرام خودشون نوشتند کارگردان یا ادیتور و ....انتقاد من هم بیشتر از همین افراده که با چند تصویر برداری ساده و با چند زاویه فیلم گرفتن از یک خواننده و ساخت یک تیزر ساده خودشون رو کارگردان معرفی میکنند در صورتی که این کار تنها یک تصویربرداری سادست و به نظرم این یک اتفاق خیلی بدی هست که باید کم تر بشه و باید تفاوت ها بیشتر احساس بشه، اسم کارگردان حرمت داره و ارزشمند تر از این حرفاست. نقدی که از خودتون دارید چیه؟تنها نقدی که میتونم از خودم داشته باشم عجول بودن خودمه، فکر میکنم همیشه دوست داشتم زودتر از حد معمول به چیزهایی که دوست دارم برسم، اما گاهی اوقات صبر کردن هم خوبه و باید اون اتفاق خوب خودش بخواد که برای ما رخ بده... جایگاهی که برای خودتون تصور میکنید کجاست؟ آیا شما رو در فعالیت های سینمایی هم خواهیم دید یا نه؟شاید روز اولی که این کار رو شروع کردم جایگاهی که برای خودم تصور میکردم الان خودم بود، اما حالا که بهش رسیدم دیگه هدف های بزرگتری دارم و به احتمال زیاد خیلی زود توی فعالیت های سینمایی هم ظاهر میشم، چند پیشنهاد هم بوده که فعلا در حال بررسی هست اما دوست دارم که تو حوزه ی خودم یعنی کارگردانی باشه و به احتمال زیاد استارتش با فیلم کوتاه میخوره ولی بعدها حتما وارد دنیای تولید و ساخت فیلم بلند هم خواهم شد. پیشنهاد شما به عنوان فردی که چندین سال تجربه کارحرفه ای داره به افرادی که به کار تصویر علاقه دارند چیه؟ به نظرتون از کجا شروع کنند و آیا اصلا این حرفه رو پیشنهاد میکنید؟ببینید این مارکت مثل تمام کارهای دیگه سختی ها و مراحل خاص خودش رو داره که باید طی بشه، اتفاقا خیلی از شاگردها میان پیش من و بهشون آموزش میدم اما خیلی کم افرادی رو میبینم که ادامه دادند و به موفقیتی که دوست داشتند رسیدن، که تنها دلیلش به نظر من اون "خواستن" به معنای واقعی میتونه باشه، من هم در بدترین شرایط کار کردم و سختی های زیادی کشیدم اما فکر میکنم اگر انسان واقعا بخواد و اون موفقیت رو برای خودش تصور کنه حتما بهش میرسه... و در انتها اگر صحبتی با افرادی که این مصاحبه رو میخونند دارید بیان کنید و کلام آخر.امیدوارم که سال خوبی برای مردم باشه با اینکه تو سال جدید هم باز مشکلات جدیدی بوجود اومده، اما همچنان امیدوارم روزهای خوبی برای مردم ما از راه برسه، و ممنوم از تمام مردم و افرادی که این فرصت رو به من دادند تا بتونم به این نقطه برسم و همچین ممنونم از وب سایت و مصاحبه ی خوب شما. امیدوارم همه ی ما به اون چیزی که دوست داریم برسیم...ارادت!    منبع: وب سایت موسیقی گراتومیک   

امیر تتلو نباید در مورد دیگران نظر بده...

اتفاقاتی برای امیر(تتلو) افتاد که اصلا تاییدشون نمیکنم و مورد علاقه ی من هم نیست

گراتومیک - امین حسین پور یکی از کارگردانان موفق و جوانیست که در حوزه ی موسیقی فعالیت میکند.او در چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری نسبت به دیگر همکاران خود داشته و یکی از پرکارترین افراد این حرفه بشمار میرود.

امین تا به امروز به خوبی توانسته خود را به عنوان یک کارگردان موفق به جامعه ی موسیقی معرفی کند، تا جایی که افرادی مانند علی لهراسبی، حامد نیک پی ، مسعود صادقلو، رستاک ، امیرحسین مقصودلو(تتلو) و خیلی از هنرمندان مطرح دیگر، برای ساخت موزیک ویدئو به سراغ او آمده اند.

وب سایت موسیقی گراتومیک در این بخش مصاحبه ای مفصل و دوستانه با این کارگردان موفق انجام داده که در ادامه میخوانید:

  

آقای حسین پور یک توضیح مختصر در مورد تعداد و افراد تیمتون بدید و اینکه از چند سالگی فعالیت تو این زمینه رو شروع کردید؟

فکر میکنم از 19 سالگی بود که اولین پروژه ویدئو و کار تو این زمینه رو شروع کردم و چون یک تیم حرفه ای و کامل نداشتم همه ی کارها رو خودم انجام میدادم. اما به مرور زمان فهمیدم که هر کار حرفه ای، نیاز به یک تیم حرفه ای داره و جمع کردن این تیم 12 نفره و خوبی که الان من رو همراهی میکنند 4 سال طول کشید و اینجا جا داره واقعا از همه ی بچه های تیم تشکر کنم، شاید اگر اونها نبودند این اتفاقات خوب هرگز برای من رخ نمیداد و واقعا ازشون ممنونم.

ایده پرداز تیم:معین حسین پور /مدیر تولید: مرتضی صادقی/ منشی صحنه :مبینا احمدی/ میکاپ آرتیست :ایمان اله قلی و شهاب حسینی / نور پرداز:علیرضا نصرتی/ تصویر بردار: ابولفضل سید مهدی و امین مقدم /تصویربردار بک اسنیج: علی بابایی/ کلاپر لیدر: بهروز اسدی و طراح لباس: فرزانه یوسفی.

 

شما برای این کار به صورت آکادمیک آموزش دیدید یا بیشتر تجربی و با خلاقیت فردی بوده؟

نه استارت کار به صورت آکادمیک نبود و بیشتر تجربی بود اما بعد از گذشت 2 سال فهمیدم که باید حتما آموزش ببینم و وقتی که از ایران خارج شدم در ترکیه و دبی آموزش های مختلفی دیدم که خیلی هم خوب بود و بعد از اون حرفه ای تر کارم رو ادامه دادم.

 

الان کجا زندگی میکنید؟

درحال حاضر تو شمال زندگی میکنم و به دلیل ترافیک اصلا از تهران خوشم نمیاد اما گاهی برای کار مجبورم که تهران هم باشم، ولی در کل سعی میکنم بیشتر شمال باشم.

 

دیده میشه که شما هم با هنرمندان ایرانی خارج از کشور مثل حامد نیک پی همکاری میکنید و هم با هنرمندان مطرح داخل مثل علی لهراسبی,رستاک ، مسعود صادقلو و یا امیرتتلو,این همکاری ها به چه صورت هست و چطور انتخاب میکنید که با چه افرادی کار کنید؟

خب خدارو شکر این همکاری های مختلف صورت گرفته اما ما همیشه سعی میکنیم خط قرمز رو رعایت کنیم و اینطور نیست که با هر هنرمندی هم کار کنیم، حواسمون هست که برای چه موزیکی ویدئو میسازیم و قانون های خودمون رو داریم.

همکاری ها هم به اینصورت هست که یا مدیر برنامه ها پیام میدن یا خود آرتیست ها درخواست همکاری میکنند و در ادامه اگر نقطه ی مشترکی داشته باشیم با هم کار میکنیم و ویدئو ساخته میشه.

و یک نکته ی دیگه هم بگم که ما همیشه سعی میکنیم از واقعیت های جامعه بسازیم و کارمون جنبه ی سینمایی داشته باشه، البته دیدم بعضی از همکارها حتی توی ایران سعی میکنند خارج از واقعیت یا در واقع شبیه به غرب ویدئو بسازند اما ما تو ایران زندگی میکنیم و مسئله ی حجاب یا خیلی از چیز های دیگه که با درست یا غلط بودنش کاری ندارم، وجود داره و فکر میکنم این فرهنگ باید جا بیوفته که واقعیت هارو به تصویر بکشیم.

 

با توجه به اینکه شما چند همکاری با امیر تتلو داشتید, نظرتون در مورد این هنرمند و حواشی چند سال اخیرش چیه؟

فکر نمیکنم کسی بتونه درمورد موزیک، استعداد و کار امیرتتلو نظر بده یا انتقاد کنه و هیچکس هم نیست که بگه من تا به حال به موزیک امیر گوش ندادم یا داخل ماشین پلی نکردم!امیر خیلی زحمت کشیده و واقعا لیاقت بهترین هارو داره!

و دو نکته ای که فکر میکنم خیلی مهم باشه اینه که، همونطور که ما میگیم امیر تتلو نباید در مورد دیگران نظر بده پس ما هم نباید در مورد امیرتتلو نظر بدیم و حتی اگر اون یکسری اشتباهات رو میکنه ما نباید اون اشتباهات رو تکرار کنیم، نباید توهین کنیم فحش بدیم یا قضاوت کنیم...

اما به هر حال اتفاقاتی افتاد که اصلا تاییدشون نمیکنم و شاید مورد علاقه ی من هم نباشه ولی باز میگم که امیرتتلو لیاقت بهترین هارو داشت و داره...

 

چی شد که شما در عرض چند سال تا به این حد پر کار شدید؟ رقبا ضعیف بودند یا شما خلاق هستید؟

فکر نمیکنم که رقبا ضعیف باشند چون بچه های توی ایران خیلی خوب پیشرفت کردن و درخارج از کشور هم چند نفر هستند که کارشون خیلی خوبه و از این بچه هایی که جدید اومدن خیلی کارهای خوبی هم دیدم ، فکر میکنم دلیل اینکه من شاید پرکار تر از بقیه باشم لطفی هست که آرتیست ها به من دارند و شاید کمی هم برای نگاه متفاوتی هست که من و تیمم سعی میکنیم توی کارهای خودمون داشته باشیم.

 

اگر یادتون باشه از دهه ی ۸۰ تعدادی از کارگردانان بودند که اکثر ویدئو ها توسط اونها ساخته میشد اما الان یا خیلی کم کار شدند یا کلا کار نمیکنند, نظرتون در این مورد چیه و اینکه آیا کارگردانان هم شبیه خوانندگان مد میشن؟

فکر میکنم بچه هایی که استارت موزیک ویدئو در ایران رو زدند خیلی کار رو برای ما آسون کردند و سختی های ابتدای کار رو کشیدند پس به گردن ما حق زیادی دارند، افرادی مثل مجید فرهبدها ،برادران بوشهری، محمد اولاد و خیلی های دیگه....

اما کم کار شدن اونها چند دلیل میتونه داشته باشه، اونها کاملا قابل احترام اند اما از لحاظ کاری شاید الان اون چیزی که مردم میخوان رو نداشته باشند و از طرفی شاید یکنواخت شدن کارهاشون تاثیر داشته باشه برای کم شدن مخاطب، و شاید هم بعضی از اونها دیگه دنبال همکاری های بیشتر نباشند و یا راه های جدیدی رو انتخاب کرده باشند!

 

با توجه به اینکه گاهی در استوری و صفحه اینستاگرام از همکاران خودتون انتقاد میکنید, در اینجا یک نقد جدی که از همکاران دارید رو بیان کنید.

ببینید از یک زمانی به بعد تعداد افرادی که خودشون رو کارگردان معرفی کردند خیلی زیاد شد، حتی افرادی که هیچگونه آموزشی ندیده بودند خیلی راحت در اینستاگرام خودشون نوشتند کارگردان یا ادیتور و ....

انتقاد من هم بیشتر از همین افراده که با چند تصویر برداری ساده و با چند زاویه فیلم گرفتن از یک خواننده و ساخت یک تیزر ساده خودشون رو کارگردان معرفی میکنند در صورتی که این کار تنها یک تصویربرداری سادست و به نظرم این یک اتفاق خیلی بدی هست که باید کم تر بشه و باید تفاوت ها بیشتر احساس بشه، اسم کارگردان حرمت داره و ارزشمند تر از این حرفاست.

 

نقدی که از خودتون دارید چیه؟

تنها نقدی که میتونم از خودم داشته باشم عجول بودن خودمه، فکر میکنم همیشه دوست داشتم زودتر از حد معمول به چیزهایی که دوست دارم برسم، اما گاهی اوقات صبر کردن هم خوبه و باید اون اتفاق خوب خودش بخواد که برای ما رخ بده...

 

جایگاهی که برای خودتون تصور میکنید کجاست؟ آیا شما رو در فعالیت های سینمایی هم خواهیم دید یا نه؟

شاید روز اولی که این کار رو شروع کردم جایگاهی که برای خودم تصور میکردم الان خودم بود، اما حالا که بهش رسیدم دیگه هدف های بزرگتری دارم و به احتمال زیاد خیلی زود توی فعالیت های سینمایی هم ظاهر میشم، چند پیشنهاد هم بوده که فعلا در حال بررسی هست اما دوست دارم که تو حوزه ی خودم یعنی کارگردانی باشه و به احتمال زیاد استارتش با فیلم کوتاه میخوره ولی بعدها حتما وارد دنیای تولید و ساخت فیلم بلند هم خواهم شد.

 

پیشنهاد شما به عنوان فردی که چندین سال تجربه کارحرفه ای داره به افرادی که به کار تصویر علاقه دارند چیه؟ به نظرتون از کجا شروع کنند و آیا اصلا این حرفه رو پیشنهاد میکنید؟

ببینید این مارکت مثل تمام کارهای دیگه سختی ها و مراحل خاص خودش رو داره که باید طی بشه، اتفاقا خیلی از شاگردها میان پیش من و بهشون آموزش میدم اما خیلی کم افرادی رو میبینم که ادامه دادند و به موفقیتی که دوست داشتند رسیدن، که تنها دلیلش به نظر من اون "خواستن" به معنای واقعی میتونه باشه، من هم در بدترین شرایط کار کردم و سختی های زیادی کشیدم اما فکر میکنم اگر انسان واقعا بخواد و اون موفقیت رو برای خودش تصور کنه حتما بهش میرسه...

 

و در انتها اگر صحبتی با افرادی که این مصاحبه رو میخونند دارید بیان کنید و کلام آخر.

امیدوارم که سال خوبی برای مردم باشه با اینکه تو سال جدید هم باز مشکلات جدیدی بوجود اومده، اما همچنان امیدوارم روزهای خوبی برای مردم ما از راه برسه، و ممنوم از تمام مردم و افرادی که این فرصت رو به من دادند تا بتونم به این نقطه برسم و همچین ممنونم از وب سایت و مصاحبه ی خوب شما. امیدوارم همه ی ما به اون چیزی که دوست داریم برسیم...

ارادت!

    

منبع: وب سایت موسیقی گراتومیک

   
امین حسین پور
مصاحبه با امین حسین پور کارگردان پرکار این روزهای موسیقی ایران
2018 / 04 / 18
amin hosseinpour amin hosseinpour news آخرین خبر از امین حسین پور اخبار موسیقی اخبار موسیقی پاپ امین حسین پور خبر جدید در مورد امین حسین پور خبرای جدید ازامین حسین پور درباره امین حسین پور
More